-
Zwroty i reklamacje
Niniejszy punkt określa procedurę rozpatrywania reklamacji dotyczących: produktów, umów, usług oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy oraz niniejszego sklepu internetowego. Reklamacje składane są do Sprzedawcy.
W przypadku wystąpienia niezgodności z umową, wad lub uszkodzeń powstałych w toku dostawy Klient ma prawo do reklamacji towaru.
- Zgłoszenie reklamacyjne zawierające następujące elementy: Data zawarcia umowy/dostawy towaru, Imię i nazwisko Klienta, opis wady bądź niezgodności, adres Klienta, podpis, data należy przesłać na adres mailowy: kontak@ossolu.pl
- Sprzedawca rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne w ciągu 14 dni roboczych od wpłynięcia zgłoszenia.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedający poinformuje Klienta pisemnie drogą mailową.
- W przypadku nieuznania reklamacji Klient drogą mailową otrzyma informację o możliwości odebrania reklamowanego towaru.
- W przypadku uznania reklamacji Klient otrzyma naprawiony towar lub wymieniony na nowy.
- W przypadku braku możliwości naprawy bądź wymiany Klient otrzyma zwrot środków na konto w ciągu 14 dni od daty rozparzenia reklamacji.
Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa Kodeksu Cywilnego, Ustawa o Prawach Konsumenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
Od dnia 1 tycznia 2023 roku odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży w przepadku jego reklamacji określają przepisy zmienionej Ustawy o Prawach Konsumenta obowiązującej od dnia 1. stycznia 2023 r. W szczególności art. 43a - 43g, które to określają podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w przyppadku braku zgodności Produktu z Umową.
W zakresie nieuregulowanym w postanowieniach poniższych zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Odstąpienie od umowy
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Klient ma prawo odstąpienia od zawartej umowy zawartej na odległość, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia zawarcia tejże umowy.
Oświadczenie zawierające następujące elementy:
- Data zawarcia umowy/dostawy towaru
- Imię i nazwisko Klienta
- Oświadczenie o odstąpieniu od umow
- Adres Klienta
- Podpis
- Data
Należy przesłać na adres mailowy: kontakt@ossolu.pl
W odpowiedzi na oświadczenie zostanie podana informacja na jaki adres należy zwrócić zakupione towary. Zwrot wpłaconych środków nastąpi na konto klienta w ciągu 14 dni roboczych od dostarczenia zwróconego towaru do Sprzedawcy.
Zwracany towar ma być w stanie nienaruszonym (tzn. nie nosić śladów użytkowania).
Klient ponosi koszt zwrotu towaru, w szczególności koszt wysyłki towaru do Sprzedawcy.