-
Regulamin
Niniejszy regulamin określa warunki na sprzedaży produktów w sklepie internetowym dostępnym pod adresem www.ossolu.pl
II. Definicje
- Klient – podmiot nabywający produkty za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego.
- Sprzedawca – Joanna Łucyk-Ossowska prowadząca działalność nierejestrowaną. Kontakt e-mail: kontakt@ossolu.pl; kom +48 537 203 941
- Konto klienta – usługa elektroniczna oznaczona loginem oraz hasłem podanym przez Klienta. Służy ona do realizowania zamówienia złożonego przez Klienta, oraz gromadzi dane podane przez Klienta niezbędne do jego realizacji.
- Sklep internetowy – strona internetowa dostępna pod adresem www.ossolu.pl umożliwiająca zakup produktów
- Produkty – produkty sprzedawane prze Sprzedawcę za pomocą serwisu znajdującego się na stronie internetowej pod adresem www.ossolu.pl
- Strony – stronami w rozumieniu umowy kupna-sprzedaży w serwisie są: Sprzedawca oraz Klient
- Regulamin – zbiór zasad określających warunki sprzedaży produktów za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego
- Regulamin serwisu - zbiór zasad określających warunki sprzedaży produktów za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.ossolu.pl
- Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Dzień roboczy - jest to dzień od poniedziałku do piątku (bez weekendów), z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- Newsletter – usługa świadczona za pomocą poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z usługi automatyczne otrzymywanie treści marketingowych zawierających treści na temat produktów, promocji oraz nowości w sklepie internetowym.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta do nabycia produktu prezentowanego za pomocą serwisu sklepu internetowego znajdującego się na stronie www.ossolu.pl
III. Opis sprzedawanych produktów lub świadczonych usług
Na stronie sklepu pod adresem www.ossolu.pl Sprzedawca świadczy usługę sprzedaży produktów prezentowanych na stronach serwisu.
IV. Zasady korzystania ze sklepu internetowego
Klient jest zobowiązany do korzystania z serwisu zgodnie z niniejszym regulaminem oraz obowiązującym prawem mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
Wyłącznym właścicielem praw autorskich do zdjęć publikowanych na stronach serwisu jest ossolu.pl. Zabrania się zatem kopiowania, publikowania i powielania zdjęć ze stron serwisu bez uzyskania wcześniejszej zgody.
- Zawarcie umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Stronami następuje po złożeniu przez Klienta zamówienia w serwisie sklepu.
- Cena produktu podana na stronach kart produktowych uwzględnia wszystkie podatki wymagane polskim prawem.
- O kosztach wysyłki produktu Klient jest informowany w trakcie składania zamówienia. Na koszt wysyłki składają się: koszt pakowania, koszt usługi pocztowej bądź kurierskiej. Wysokość kosztów przesyłki klient może sprawdzić także przed składaniem zamówienia w zakładce Dostawa w stopce strony głównej sklepu. Na cenę końcową zamówienia składają się koszt zakupionych produktów oraz koszt wysyłki.
- Po złożeniu przez Klienta zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie wiadomością e-mail oraz przystępuje do niezwłocznego kompletowania zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta niniejszej wiadomości zostaje zawarta umowa kupna-sprzedaży.
- Zamówieni zostanie zrealizowane niezwłocznie pod warunkiem dostępności produktów.
- W przypadku niedostępności produktów Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. Zaistniałej sytuacji klient może:
- Wyrazić zgodę na oczekiwanie na realizację zamówienia
- Odstąpić od umowy
- Wyrazić zgodę na częściową realizację zamówienia tj. wysyłkę produktów dostępnych i odstąpić od umowy tylko w stosunku do produktów niedostępnych na stanie Sprzedającego.
- W przypadku nie dokonania przez Klienta w/w wyboru w ciągi 14 dni, uważa się iż odstąpił on od umowy kupna w całości.
- Po wysłaniu produktu Klient otrzyma drogą elektroniczną dokument potwierdzający zakup.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
- Wprowadzania i wycofywania Produktów ze sklepu w dowolnym momencie bez podana przyczyny.
- Zmiany cen produktów znajdujących się w sklepie.
- Prowadzenia i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Akcjami promocyjnymi i wyprzedażowymi objęte będą ograniczone ilości towarów. Ich wyczerpanie przed upływem terminu promocji skutkowało będzie wcześniejszym zakończeniem promocji.
Wszystkie powyższe zmiany nie dotyczą zamówień złożonych przed ich wprowadzeniem i nie mają one wpływu na tok realizacji zamówienia.
V. Informacja o metodach płatności w sklepie internetowymPodczas dokonywania zamówienia w sklepie internetowym mieszczącym się na stronie pod adresem www.ossolu.pl klient zostanie poproszony o wybór jednej z 3 dostępnych metod płatności:
- Płatność przelewem bankowym
Płatność należy wykonać na konto mbank nr 96 1140 2004 0000 3402 4042 3900
- Płatność za pobraniem przy odbiorze
- Płatność za pomocą internetowej bramki płatniczej Blue Media S.A.
- Płatność blikiem
Nieopłacenie zamówienia oraz kosztów jego wysyłki w terminie 14 dni od dnai złożenia zamówienia jest traktowane jednoznacznie z odstąpieniem od umowy.
VI. Zmiana regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa w żaden sposób na realizację Zamówień złożonych za pośrednictwem Serwisu przed dokonaniem tej zmiany.
VII. Informacje o kosztach i sposobach dostawy towaru w sklepie internetowym
Dostawa produktu nastąpi w sposób wybrany przez klienta:
- Za pośrednictwem poczty polskiej
- Wysyłka kurierska za pomocą firmy Inpost
- Wysyłka do Paczkomatu
- Odbiór osobisty w Warszawie przy Alei Rzeczypospolitej 24 w butiku STAGI
Koszt wysyłki (uwzględniający koszty dostawy) pokrywa Klient, chyba, że łączna kwota za zamówione produkty przekroczyła próg darmowej dostawy.
Produkt znajdujący się na stanie Sprzedawcy zostanie wysłany bądź przygotowany do odbioru najszybciej jak się da, ale nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia i opłacenia Zamówienia przez Klienta.
Wysyłka nastąpi tylko wówczas gdy Klient opłaci koszt zamówienia wraz z kosztem wysyłki.
W przypadku zamówień, gdzie jako formę płatności wybrano za pobraniem Sprzedawca czas wysyłki zamówienia liczy się od momentu złożenia Zamówienia.
Odbiór osobisty zostanie zrealizowany tylko i wyłącznie po wcześniejszej przedpłacie. Nie ma możliwości opłacenia Zamówienia przy odbiorze. O gotowości zamówienia do odbioru Klient zostanie poinformowany odrębną wiadomością e-mail bądź sms (w zależności od wybranej formy kontaktu).
Na czas realizacji zamówienia składa się:
- czas wysyłki (max. 3 dni robocze)
- czas dostawy (jest zależny od wybranej metody dostawy)
Klient jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia stanu przesyłki w chwili jej odebrania.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości należy spisać protokół uszkodzeń, zawierający szczegółowy opis stanu przesyłki, podpisany przez osobę doręczającą przesyłkę.
W przypadku podania błędnych danych podczas składania Zamówienie, niezbędnych do jego realizacji Sprzedający zastrzega sobie prawo do kontaktu z klientem w celu wyjaśnienia sprawy. W przypadku braku możliwości kontaktu daje to Sprzedającemu prawo do Odstąpienia od umowy i anulowania Zamówienia.
VIII. Zwroty i reklamacje w sklepie internetowym
Niniejszy punkt określa procedurę rozpatrywania reklamacji dotyczących: produktów, umów, usług oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy oraz niniejszego sklepu internetowego. Reklamacje składane są do Sprzedawcy.
W przypadku wystąpienia niezgodności z umową, wad lub uszkodzeń powstałych w toku dostawy Klient ma prawo do reklamacji towaru.
- Zgłoszenie reklamacyjne zawierające następujące elementy: Data zawarcia umowy/dostawy towaru, Imię i nazwisko Klienta, opis wady bądź niezgodności, adres Klienta, podpis, data należy przesłać na adres mailowy: kontak@ossolu.pl
- Sprzedawca rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne w ciągu 14 dni roboczych od wpłynięcia zgłoszenia.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedający poinformuje Klienta pisemnie drogą mailową.
- W przypadku nieuznania reklamacji Klient drogą mailową otrzyma informację o możliwości odebrania reklamowanego towaru.
- W przypadku uznania reklamacji Klient otrzyma naprawiony towar lub wymieniony na nowy.
- W przypadku braku możliwości naprawy bądź wymiany Klient otrzyma zwrot środków na konto w ciągu 14 dni od daty rozparzenia reklamacji.
Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa Kodeksu Cywilnego, Ustawa o Prawach Konsumenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
Od dnia 1 tycznia 2023 roku odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży w przepadku jego reklamacji określają przepisy zmienionej Ustawy o Prawach Konsumenta obowiązującej od dnia 1. stycznia 2023 r. W szczególności art. 43a - 43g, które to określają podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w przyppadku braku zgodności Produktu z Umową.
Towary wykonywane lub modyfikowane na indywidulane życznie Klineta w zakresie wzoru/koloru lub elementów dodatkowych podlegają reklamacji tylko w zakresie naprawy uszkodzonego towaru.
W zakresie nieuregulowanym w postanowieniach poniższych zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
IX. Wymiana towaru
Na życzenie Klienta możliwa jest wymiana towaru np. z powodu źle dobranego przez Klienta rozmiaru, pod warunkiem, że znajduje się on na stanie magazynowym Sprzedawcy.
Możliwe jest, także wymiana towaru na inny (w cenie sumarycznej nie mniejszej niż wymieniany towar). Różnice w cenie pokrywa Kupujący.
Należy wówczas, na adres mailowy: kontakt@ossolu.pl, przesłać pisemną informację zawierającą następujące elementy:
- Data zawarcia umowy/dostawy towaru
- Imię i nazwisko Klienta
- Informacja o wymienianych produktach
- Adres Klienta
- Podpis
- Data
Wymieniany towar ma być w stanie nienaruszonym (tzn. nie nosić śladów użytkowania).
Klient ponosi koszt wysyłki towaru do Sprzedawcy oraz koszt ponownej wysyłki wymienianych towarów.
Towary wykonywane lub modyfikowane na indywidulane życznie Klineta w zakresie wzoru/koloru lub elementów dodatkowych nie podlegają wymianie.
X. Odstąpienie od umowy
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Klient ma prawo odstąpienia od zawartej umowy zawartej na odległość, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia zawarcia tejże umowy.
Oświadczenie zawierające następujące elementy:
- Data zawarcia umowy/dostawy towaru
- Imię i nazwisko Klienta
- Oświadczenie o odstąpieniu od umow
- Adres Klienta
- Podpis
- Data
Należy przesłać na adres mailowy: kontakt@ossolu.pl
W odpowiedzi na oświadczenie zostanie podana informacja na jaki adres należy zwrócić zakupione towary. Zwrot wpłaconych środków nastąpi na konto klienta w ciągu 14 dni roboczych od dostarczenia zwróconego towaru do Sprzedawcy.
Zwracany towar ma być w stanie nienaruszonym (tzn. nie nosić śladów użytkowania).
Towary wykonywane lub modyfikowane na indywidulane życznie Klineta w zakresie wzoru/koloru lub elementów dodatkowych nie podlegają zwrotowi.
Klient ponosi koszt zwrotu towaru, w szczególności koszt wysyłki towaru do Sprzedawcy.
XI. Opinie o produktach
Sprzedawca nie udostępnia opinii o produktach wystawionych przez Klientów sklepu działającego pod adresem www.ossolu.pl
XII. Regulacje o ochronie danych osobowych (RODO)
Przy każdym zakupie w sklepie internetowym klienci podają swoje dane. W regulaminie powinny się więc znaleźć zapisy związane z ich przetwarzaniem, by dopełnić obowiązki wynikające z RODO.
Jakie kwestie związane z RODO trzeba zatem uwzględnić w regulaminie sklepu internetowego? Powinny to być następujące informacje:
- informacja o tym, kto jest administratorem danych osobowych,
- informacja, w jakim zakresie przetwarzane są dane,
- informacja o tym, jaki jest cel przetwarzania danych,
- informacja o tym, komu udostępniane są dane,
- informacja na temat okresu, przez który przetwarzane są dane,
- informacja na temat ewentualnych zabezpieczeń mających ograniczyć ryzyko wycieku danych,
- informacja o prawach przysługujących klientom wynikających z RODO (prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym, przewo do przenoszenia danych).
Ponownie podkreślimy jednak, że treść regulaminu, również w kontekście RODO, najlepiej uzgodnić z prawnikiem.
XIII. Postanowienia końcowe
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki, które jest zawinione przez przewoźnika.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz. U. 2001 Nr 144 poz. 1204) przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.